Tüketici tutumlarına ve davranış kalıplarına eleştirel bir yaklaşım
Akışkan modernitenin gelişiyle birlikte, üreticiler toplumu bir tüketiciler toplumuna dönüştü. Bu yeni tüketim toplumunda, bireyler hem metaların hem de onların teşvik ettiği metaların destekçisi haline geldi.
Bunlar hem mal hem de pazarlamacılar, eserler ve seyyar satıcılardır. Hepsi, klasik olarak pazar terimiyle tanımlanan gerçek sosyal alanda yaşarlar.
Özledikleri sosyal ödülleri elde etmek için geçmek zorunda oldukları sınav, dikkat çekebilecek işler olarak kendilerini yeniden şekillendirmelerini gerektirir.
Tüketicilerin metalara bu incelikli ve yaygın dönüşümü, tüketim toplumunun en değerli özelliğidir. Şu anda içinde yaşadığımız tüketim toplumunun gizli gerçeği, onun en derin ve en sıkı korunan sırrıdır.
Sayfa: 184
tüketici tutumu
Tüketici Yaşamı’nda Zygmunt Bauman, tüketimci tutum ve davranış kalıplarının sosyal yaşam politikaları üzerindeki etkisini ve demokrasi, sosyal bölünmeler ve tabakalaşma, topluluklar ve bağlılıklar, kimlik inşası, bilgi üretimi ve kullanımı ve değerin görünüşte ilgisiz yönleri üzerindeki etkisini inceliyor. seçimler.