Yaşam

Öğünlerinizi Renkli Kılan Gökkuşağı Diyeti Hakkında Bilmeniz Gereken 9 Şey

Çeşitli meyve ve sebzeleri yemenin değerini göstermek için sağlık uzmanları genellikle ‘gökkuşağını yemeyi’ önerir. Bu şekilde ortaya çıkan bu diyet türü, renkli meyve ve sebzelerin tüketilmesi gerektiğine dikkat çekmektedir. Gelin bu gökkuşağı diyeti hakkında bilmeniz gerekenlere hep birlikte göz atalım!

1. Gökkuşağını yemek, her gün farklı renkte meyve ve sebze tüketmek demektir.

Bitkiler, onlara renk tonlarını veren çeşitli besinler içerir. Farklı renkteki bitkiler, daha yüksek düzeyde belirli beslenme hususlarına ve sağlık yararlarına sahiptir. Daha fazla sebze ve meyve yemek iyi bir fikir olsa da, çeşitli renklere odaklanmak daha fazla mineral ve vitamin almanıza yardımcı olacaktır.

2. Gökkuşağını yemek herkes için değerlidir – Çocuklar ve Yetişkinler!

Çeşitli ve tutarlı bir diyet, vücudunuza düzgün çalışması için ihtiyaç duyduğu beslenmeyi sağlar. Ve iyi beslenme olmadan, vücudunuzun hastalık ve düşük performanstan muzdarip olma olasılığı daha yüksektir. Gökkuşağını yeme tavsiyesi daha çok çocuklara verilirken yetişkinlerin de bu çeşitliliğe ihtiyacı var.

3. Sağlıklı kırmızı besinler kanserle savaşmaya, diyabet ve kalp hastalığı riskini azaltmaya, cilt kalitesini iyileştirmeye ve daha pek çok şeye yardımcı olur.

Örneğin, düzenli olarak domates ve domates ürünlerinin (pişmiş domates ve domates sosu gibi) tüketiminin prostat kanseri riskini azalttığı gösterilmiştir. Pancar gibi kırmızı sebzelerin nitrik oksit yolunu etkileyerek kan damarlarını genişletmeye yardımcı olduğu gösterilmiştir. Bu, dolaşımı iyileştirir ve kalp hastalığı riskini azaltmaya yardımcı olur.

4. Turuncu meyve ve sebzeler bağışıklık fonksiyonunu iyileştirir, kalp hastalığı riskini azaltır.

Portakal gibi turunçgiller, kan akışını artırmaya yardımcı olan hesperidin adı verilen benzersiz bir bitki besin maddesi içerir. Bunun değerli sağlık sonuçları vardır. Elleriniz ve ayaklarınız üşüme eğilimindeyse, günde bir portakal yemek ellerinizi ve ayaklarınızı sıcak tutmanıza yardımcı olabilir. Daha da önemlisi, narenciye tüketmek felç riskinizi de azaltabilir.

5. Yeşil meyve ve sebzeler bağışıklık sistemini güçlendirir, vücudun detoksifikasyonuna yardımcı olur, gücü ve canlılığı geri kazandırır.

Yeşil meyve ve sebzeler, kan ve kemik sağlığı için gerekli olan lutein, izotiyosiyanatlar, izoflavonlar ve K vitamini açısından zengindir. Brokoli ve lahana gibi turpgil sebzelerin bağışıklık fonksiyonunu artırdığı, lahana gibi koyu yapraklı yeşilliklerin ise ruh halini iyileştirdiği gösterilmiştir.

6. Mor ve mavi meyve ve sebzeler kanser ve kalp hastalığı riskini azaltabilir, iltihaplanmayı azaltabilir ve cilt sağlığını iyileştirebilir.

Mavi ve mor meyve ve sebzeler, antosiyaninler ve resveratrol açısından zengindir ve kanser önleyici ve yaşlanma önleyici özellikleri açısından kapsamlı bir şekilde incelenmiştir. Yaban mersini ve kırmızı üzümdeki antosiyaninlerin sağlıklı kilo vermeyi desteklediği ve kalp hastalığı, bilişsel gerileme ve tip 2 diyabet riskini azalttığı görülüyor.

7. Sarı yiyecekler güçlendiricidir: İster ruh haliniz, ister cilt, göz, kemik ve saç sağlığınız olsun.

Sarı meyve ve sebzeler, yaşlanma karşıtı özelliklere sahip amino asitlerden yapılan bir protein olan C vitamini ve kollajen varlığına sahiptir. Sarılar ayrıca kanserle savaşmaya yardımcı olan biyoflavonoidler ve karotenoidlerle doludur. Sarı sayesinde güçlü, parlak bir cilde ve sağlıklı saçlara sahip olmak için bir muz, mango, ananas, şeftali veya misk ısırın!

8. Kahverengi ve beyaz besinler bazı kanserlere karşı korur, kemikleri güçlüdür ve kalp sağlığına iyi gelir.

Sarımsak ve soğan, allium sebze ailesine aittir ve sağlığı geliştiren güçlü bileşikler olan allicin ve quercetin içerir. Yıllanmış sarımsağın çiğ sarımsağa göre daha fazla anti-enflamatuar, bağışıklığı güçlendirici ve anti-alerjik etkilere sahip olduğu gösterilmiştir.

9. Bu diyette her zamanki tercihlerinizi değiştirmelisiniz.

Yeşil biber almak yerine, bir torba küçük, çok renkli tatlı biber alın veya yeşil biberlerinizi kırmızı, mor veya sarı dolmalık biberlerle değiştirmeyi deneyin. Renk ve ekstra gevreklik için turpları patates salatasına dilimleyin. Ekstra kremsi hale getirmek için smoothie’nize yarım bardak karnabahar ekleyin.

haberedremit.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort